Hotellini oli kävelymatkan päässä Vanhankaupungin raitiovaunupysäkistä.
Pysäkillä vartija tuli jutustelemaan tarvitsisinko apua. Kyselin onko raitiovaunujen kuvaaminen sallittua, hieman ihmetteli kysymystä jollin kerroin New Yorkin kokemuksesta.
Jäin pois Santa Fe Depotilla, joka sataman vieressä. Laiturissa näytti olevan tutunvärisellä savupiipulla rakennettu alus. Carnival varustamo aluksiahan rakennettiin Helsingin telakalla useitakin, mutta tämä Elation kuulosti vieraalta, mutta nyt Wikipediasta tarkistaessa näyttää alus olevan Helsingissä rakennettu.
Tutun näköinen paatti San Diegon satamassa, siis tuo taaimmainen.
Satamaan tulin matkan toisen lentotukialuksen U.S.S. Midwayn vuoksi.
Huoltokannen näyttely oli huonompi kuin Intrepidillä New Yorkissa, mutta täällä pääsi tutustumaan paremmin laivan muihin sisätiloihin.
Kymmenet U.S.S. Midwaylla palvelleet ovat osallistuneet aluksen restaurointiin. aluksella oli mm. pieni näyttely ankkuriketjujen puhdistuksesta.
Lentokannella esiteltiin teoreettisesti lentokoneen matkaan lähetystä katapultin voimalla ja toimenpiteitä mitä kannella ja lentäjän pitää suorittaa kun laskeutuu lentotukialuksen kannelle.
Komentotornissa vierailtiin opastetulla kierroksella.
Lentokannella esiteltiin koneen laskeutumisen ja katapulttilaukaisun tarvitsemia toimenpiteitä.
Ei, ne eivät ole pelinappuloita ;-) Aluksella oltiin järjestämässä useamman sadan vieraan illanviettoa.
Useita tunteja siinä taas vierähtikin, jonka jälkeen suuntasin kaupungin keskustaan.
Olihan siellä paljon kauppoja, mutta en ole oikein shoppailu ihminen. Ainoa ostos oli kaverille se tuttu Hard Rock Cafe pinssi ;-)
Paluumatkalla videoin hieman enemmänkin San Diegolaista trolleyta kuten he raideliikennevälinettään kutsuvat.
maanantai 5. lokakuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti